Jak szybko schudnąć? Poznaj 3 kluczowe elementy!

Co do tego, że nadwaga stanowi zagrożenie dla zdrowia nie ma żadnych wątpliwości. Każdego roku na skutek zaniedbań wagowych i powikłań z nich wynikających śmierć ponosi prawie półtora miliona osób. To szokująca statystyka, która stanowi motywację do odchudzania wielu osób.

Krok numer 1: zmień swoje nawyki żywieniowe

Proces odchudzania należy rozpocząć od zmiany diety. Jadłospis odchudzający powinien dostarczać tyle węglowodanów, by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Dieta musi być pełnowartościowa i zdrowa. Przestrzegamy przed rzekomo skutecznymi dietami głodówkowymi. Stanowią one zagrożenie dla zdrowia i kondycji naszego organizmu.

Zmieniając jadłospis musimy pamiętać o kilku kluczowych zasadach, a mianowicie:

  1. Jedz częściej, ale w mniejszych porcjach.
  2. Dostarczaj minimum 3 litry wody każdego dnia.
  3. Ustal regularne pory posiłków.
  4. Kolację spożywaj najpóźniej trzy godziny przed snem.
  5. Śniadanie konsumuj do godziny po przebudzeniu.

Oczywiście, powyższe zasady to nie wszystko. Dieta odchudzająca wymaga od nas znacznie więcej. Przede wszystkim musimy pamiętać o samodyscyplinie oraz zaangażowaniu. Niezbędne jest również to, aby skrupulatnie weryfikować to co jemy. Czytanie etykiet produktów jest absolutnie kluczowe.

Dobrym rozwiązaniem dla zachowania samokontroli jest wykorzystywanie aplikacji do liczenia kalorii. Pozwolą one na bieżąco weryfikować podaż kaloryczną, co ułatwi dostosowanie diety do określonego bilansu kalorycznego.

Krok numer 2: wzmóż aktywność fizyczną

aktywność fizyczna

Drugim, niezwykle ważnym elementem odchudzania jest trening. Forma ćwiczeń, intensywność, częstotliwość i objętość treningowa powinna być ustalana w oparciu o indywidualne możliwości danej jednostki. 

Według najnowszych badań dowiedziono, że najskuteczniejszą formą treningową na odchudzanie są tzw. aeroby, czyli ćwiczenia poprawiające kondycję układu krążeniowo oddechowego. Dlatego też, zalecamy tworzyć plan treningowy zgodny z zasadami aerobiku, a mianowicie:

  1. Forma ćwiczeń ma charakter ogólnorozwojowy.
  2. Intensywność ćwiczeń równa jest 60-80% max HR.
  3. Objętość w ciągu jednej sesji wynosi minimum 30 minut.
  4. Objętość w ciągu jednego tygodnia jest nie mniejsza niż 120 minut.

Forma treningu jest absolutnie dowolna. Istotne jest tylko to, aby realizowane ćwiczenia były zgodne z powyższymi zasadami. Doskonale sprawdzą się: bieganie, jazda na rowerze, pływanie.

Jednakowoż, nie oznacza to, że powinniśmy ograniczać się do ćwiczeń aerobowych. Pozytywny wpływ na redukcję zbędnych kilogramów ma również trening siłowy. Poza spalaniem kalorii, zyskują nasze mięśnie, które podczas zbyt intensywnego odchudzania – mogą ucierpieć. Dlatego też, wielu ekspertów zaleca łączenie treningu aerobowego z treningiem siłowym.

Krok numer 3: suplementacja

suplementacja

Ostatnim, ale równie ważnym elementem odchudzania jest suplementacja. Środki wspomagające dietę i trening potrafią poprawić efektywność treningu o nawet kilkadziesiąt procent. Wybieraj preparaty z głową – kieruj się opiniami i recenzjami realnych użytkowników, a nie reklamami telewizyjnymi i zapewnieniami producenta. Te, często nie mają związku z prawdą.

Wybór suplementacji na odchudzanie jest ogromny. W sklepach, aptekach i drogeriach znajdziemy różnorakie produkty, których skuteczność jest więcej niż różna, dlatego też jeszcze raz podkreślamy – przed wyborem warto dokładnie zweryfikować skład oraz zapoznać się z opiniami na temat danego produktu. 

Do topowych rozwiązań na redukcję zaliczyć można między innymi Keto Actives – formułę dedykowaną osobom trudniących się dietą ketogeniczną. 

Bibliografia:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *