Dieta przyśpieszająca metabolizm

O odchudzaniu myśli coraz więcej osób. Nie ma w tym absolutnie nic, co mogłoby dziwić – wszakże, nadwaga to problem wielu ludzi. Jednym ze sposobów na redukcje wagi jest przyśpieszenie procesów przemiany materii, czyli metabolizmu.

Jak przyśpieszyć metabolizm i schudnąć?

Na tempo metabolizmu, wpływa szereg różnych czynników. Najogólniej mówiąc – przemiana materii zależy od naszego stylu życia. Aby ją przyśpieszyć musimy zadbać o:

Zmianę nawyków żywieniowych – „jesteśmy, tym co jemy” – to powiedzenie po raz kolejny znajduje zastosowanie. Jeśli będziemy jeść zdrowo i pełnowartościowo, to praca naszego całego systemu pokarmowego będzie znacznie wydajniejsza. Ponadto, nie będziemy borykać się z żadnymi problemami gastrycznymi.

Aktywność fizyczną – ruch to zdrowie. Za sprawą aktywności fizycznej nie tylko ograniczamy ilość tkanki tłuszczowej w organizmie (spalamy), ale także usprawniamy pracę całego układu trawiennego i pozostałych narządów wewnętrznych. Zaleca się trenować raz dziennie, minimum kilkadziesiąt minut.

Sen – to jak długo śpimy ma wpływ na nasze funkcjonowanie. I wcale nie chodzi o to, by spać jak najdłużej. Procesy regeneracyjne i nasze samopoczucie po nocy uwarunkowane jest ściśle przez czas snu. 6-8 godzin dziennie to optymalny przedział dla osób dorosłych, o średnim obciążeniu fizycznym w ciągu dnia.

Suplementy diety – stosowanie rozmaitych preparatów i środków wspomagających przemianę materii to dobry pomysł, pod warunkiem, że realizowany jest w asyście diety. Najlepszym środkiem tego typu jest zdecydowanie błonnik. Znaleźć go można między innymi w Jagodzie Acai, African Mango.

Relaks – to może wydawać się banalne, ale… relaks ma wpływ na wydajną pracę naszego organizmu. Co więcej, czynniki stresogenne mogą być przyczyną otyłości i nadwagi.

Pamiętaj– tempo metabolizmu zależne jest od szeregu czynników. Pojedyncza zmiana może okazać się zatem nieskuteczna. Warto całkowicie zmienić tryb życia na zdrowszy i cieszyć się nie tylko zgrabną sylwetką, ale także zdrowiem i prawidłową pracą narządów wewnętrznych.

Dieta na przyśpieszenie metabolizmu – zasady, polecane produkty
Czynnikiem, który ma największy wpływ na tempo naszego metabolizmu jest oczywiście dieta. To, co jemy kształtuje proces trawienny i reguluje szybkość przemiany materii. Jak jeść, aby metabolizm był jak najszybszy?

Odpowiedź na powyższe pytanie wcale nie jest taka prosta. Istnieje bowiem wiele zasad, których trzeba przestrzegać, aby osiągnąć zakładane rezultaty. O czym konkretnie mowa?

Przede wszystkim, musisz zadbać o to, aby jadłospis był pełnowartościowy i zdrowy. Wszakże, dostarczanie wszelkich niezbędnych wartości odżywczych, mikro i makro elementów jest absolutnie kluczowe dla prawidłowej pracy układu trawiennego.

Niezwykle istotnym jest również to, aby konsumpcja posiłków następowała regularnie. Zaleca się jeść o stałych porach i najlepiej w równych odstępach czasowych.

Metabolizm pobudzimy również poprzez zwiększenie liczby posiłków. Jedząc częściej, ale w mniejszych porcjach sprawimy, że nasz organizm będzie wykorzystywał materiał na bieżąco. Skutkować będzie to także tym, że ilość odkładanej tkanki tłuszczowej będzie malała.

Polecane produkty przyśpieszające metabolizm
Zastanawiasz się co jeść, aby przyśpieszyć metabolizm? Śpieszymy z pomocą! Przedstawiamy zestawienie dziesięciu produktów, które z całą pewnością przyśpieszą Twój metabolizm.

  1. Papryczki Jalapeno
  2. Pieprz Cayenne
  3. Kurkuma
  4. Papryczki Chili
  5. Fasola
  6. Groch
  7. Soczewica
  8. Zielona herbata
  9. Spirulina
  10. Chlorella

Należy oczywiście pamiętać, ze wszystkie powyższe produkty musimy uwzględnić w bilansie kalorycznym. To, że mają one dobroczynne właściwości nie sprawia, że możemy je jeść w nielimitowanych ilościach.

Co więcej, przyśpieszyć metabolizm możemy również poprzez zastosowanie suplementów diet. Doskonale sprawdzi się błonnik, kwas hydroksyctrynowy, zielona kawa w tabletkach czy kofeina. Dobór suplementów warto jednak oprzeć o analizę naszej diety. Wszakże, nie ma sensu stosować błonnika w momencie, gdy dostarczamy dużą ilość zielonych warzyw.


You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *