Dieta na masę mięśniową

Czy budowanie masy mięśniowej może być łatwe i przyjemne? Czy można to zrobić szybko i bez ogromnych zmian w normalnym trybie życia? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszej publikacji.

Jak łatwo przytyć?

Budowanie masy mięśniowej to proces trudny, wymagający tylko na początku. Z czasem staje się prostszy. Ciało przyzwyczaja się do nowych nawyków treningowych i żywieniowych, co pozwala znacznie lżej przechodzić te procesy.

Można zatem powiedzieć, że budowanie masy dopiero wraz z biegiem czasu staje się łatwe. Czy może być również przyjemne? Owszem. Wszystko zależy od podejścia, planu treningowego i diety. Wszak, posiadając dietę ułożoną zgodnie z preferencjami kulinarnymi i treningiem składającym się z ćwiczeń, które lubimy najbardziej, będzie nam znacznie przyjemniej realizować te procesy.

Zmiana nawyków żywieniowych

Nie musisz realizować radykalnej diety opartej na tych samych, „przejedzonych” potrawach. Twoja dieta może być smaczna, zróżnicowana, a przy tym tak samo skuteczna.

Nie korzystaj z gotowców, gdyż w nich – zazwyczaj pojawiają się podobne potrawy. Diety nie są zróżnicowane, co sprawia, że po tygodniu stosowania nie będziesz mógł spojrzeć na ryż, kurczaka, czy tuńczyka. Ułożenie diety można zlecić również dietetykowi, konsultując wcześniej swoje preferencje kulinarne. Warto posiadać kilka zestawów posiłków, by móc korzystać z nich zamiennie.

10 zasad diety na masę

  • Bilans wartości odżywczych obliczaj w oparciu o takie informacje jak: waga, wzrost, wiek oraz rodzaj, objętość i intensywność wykonywanej aktywności fizycznej.
  • Całkowicie zrezygnuj z fast-foodów, słodyczy i niezdrowej żywności. To tak zwane „puste kalorie”, które nie dostarczają wartości odżywczych i blokują układ trawienny.
  • Wyeliminuj z diety gazowane napoje, kawę oraz herbatę. Jedynym płynem, który powinieneś przyjmować jest woda. Pij co najmniej 2-3 litry wody mineralnej lub źródlanej, a zobaczysz, że Twój metabolizm będzie znacznie wydajniejszy.
  • Zadbaj o to, by jadłospis był pełnowartościowy. Poza bilansem wartości odżywczych (białek, tłuszczy i węglowodanów) istotne jest dostarczenie mikro i makroelementów.
  • Buduj dietę na zdrowych produktach. Korzystaj z dużej ilości warzyw i owoców. Całkowicie zrezygnuj z wszelkiej modyfikowanej żywności, gdyż jest ona po prostu niezbyt zdrowa.
  • Stosuj suplementy diety. Środki uzupełniające Twój jadłospis mogą być niezwykle efektywne, dlatego też – zadbaj o to, by znalazło się w nim miejsce na kreatynę, aminokwasy BCAA czy kompleksy witaminowo-mineralne.
  • Ciągle kontroluj skuteczność diety. Waż się i dokonuj pomiarów, aby na bieżąco określać efektywność danego jadłospisu. W przypadku, gdy efekty nie będą satysfakcjonujące – powiększaj porcje.
  • Regularnie dokonuj badań laboratoryjnych, tj. analizuj skład kału, krwi oraz moczu, aby szybko zdiagnozować ewentualne niedobory lub nadwyżki.
  • Zadbaj o to, by dieta była urozmaicona. Codzienna konsumpcja tych samych produktów może skutkować niepełnowartościowością diety.
  • Postaw na sprawdzone rozwiązania. To nie czas na eksperymentowanie, dlatego też „nie kombinuj” i jedz zgodnie z zasadami.

Trening – jak ćwiczyć?

Co oczywiste, budując masę mięśniową zadbać musimy również o aktywność fizyczną. Trening z założenia ma być trudny i wymagający. Można jednak go uprzyjemnić stosując chociażby suplementy wspomagające wydolność. Dzięki nim, uczucie zmęczenia nie będzie tak silne, a sam trening będzie przebiegał nieco przyjemniej.

Istotne jest również to, by wybierać ćwiczenia, które lubimy realizować. Oczywiście, należy przy tym pamiętać o zasadach treningu na masę. Reasumując, w teorii budowanie masy mięśniowej jest trudne. W praktyce również, ale można sobie te procesy znacząco ułatwiać i uprzyjemniać.

Pamiętaj: najlepsze efekty osiągniesz wówczas, gdy zadbasz o wszystkie procesy jednocześnie, tj. dietę, trening oraz suplementację. Kiedy ominiesz którykolwiek z procesów, możesz być pewnym, że efektywność procesu budowania masy mięśniowej będzie stała na znacznie niższym poziomie.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *