Brzuch piwny – jakie są przyczyny i jak się go pozbyć?

Brzuch piwny to przypadłość, która dotyka tylko i wyłącznie mężczyzn. Nazewnictwo tej otyłości tak naprawdę nie ma zbyt wiele wspólnego z piciem piwa. Wszak, tzw. otyłość brzuszna występuje także u Panów, którzy stronią od „złotego trunku”.

Co zatem przyczynia się do powstawania piwnego brzucha?

Otyłość brzuszna może być uwarunkowana przez szereg różnych czynników. Przede wszystkim, należy wiedzieć, iż budowa ciała Panów jest nieco inna, przez co każdy nadmiar tkanki tłuszczowej w pierwszej kolejności odkłada się w okolicach brzucha. Wśród Pań sytuacja jest nieco inna – kobiety tyją proporcjonalnie.

Do otyłości brzusznej w największej mierze przyczyniają się: niewłaściwe nawyki żywieniowe i siedzący tryb życia. Oczywiście, tzw. złoty trunek może być przyczyną, aczkolwiek – samo picie piwa nie jest wystarczające, aby tkanka tłuszczowa gromadziła się w tak dużej ilości.

Jak się pozbyć mięśnia piwnego?

powstawanie piwnego brzucha

Aby pozbyć się mięśnia piwnego, musisz zadbać o trzy elementy: dietę, trening oraz suplementację.

Dieta odchudzająca – zmiana nawyków żywieniowych powinna obejmować nie tylko jakość i objętość posiłków, ale także ich ilość oraz regularne podawanie. Zaleca się jeść 5-6 mniejszych porcji, gdyż to pozwala na efektywniejszą pracę układu trawiennego.

Poprzez dietę odchudzającą rozumie się zbilansowany jadłospis (cięcie kaloryczne na poziomie co najmniej 10-15%), zdrowy (bogaty w naturalne produkty, witaminy i minerały) oraz pełnowartościowy (dostarczający wszelkich niezbędnych mikro i makroelementów). Dlatego też, nie polecamy korzystać z jakichkolwiek rozwiązań o charakterze głodówkowym.

Trening na odchudzanie – najlepszą, najefektywniejszą formą treningową są ćwiczenia o charakterze aerobicznym. Tzw. aeroby należy trenować 3-4 razy w tygodniu w sesjach nie krótszych niż 30 minut. Intensywność treningowa powinna być średnia, ale nie mniejsza niż około 60% max HR.

Dobrym rozwiązaniem dla osób o nieco lepszej kondycji fizycznej jest również trening anaerobowy (trening tlenowy). Spalanie kalorii w czasie takiego treningu kreuje się na jeszcze wyższym poziomie. 

Suplementacja – uzupełnienie diety suplementami jest niezwykle ważne. To właśnie za sprawą tego typu środków przyśpieszamy odchudzanie. Szczególnie warte rekomendacji są preparaty oparte na błonniku (witalnym i pokarmowym) oraz kwasie chlorogenowym.

Niestety, na rynku suplementów diety znajduje się wiele środków, które tylko z nazwy przypominają rozwiązania na odchudzanie. Dlatego też, zanim zaufamy reklamie – warto zweryfikować opinie, recenzje i skład konkretnego produktu. 

Do najlepiej opiniowanych środków na redukcję można zaliczyć: Green Barley Plus, Piperinox, Keto Actives, African Mango oraz Probiosin Plus.

Kluczem do sukcesu jest systematyczność. Będąc regularnym, pierwsze efekty będziesz mógł zobaczyć już po kilku tygodniach. Średnia ilość redukowanych kilogramów na miesiąc to około 2-3.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *