Brzuch piwny – jak się go pozbyć?

Brzuch piwny, inaczej określany jako otyłość brzuszna to przypadłość, która polega na odkładaniu się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nadwaga u mężczyzn uwidacznia się znacznie szybciej, gdyż tkanka tłuszczowa kumuluje się w jednym miejscu – w okolicach brzucha, tworząc tzw. mięsień piwny.

Nie piję piwa, a mam tzw. brzuch piwny

Nazwa otyłości brzusznej u mężczyzn jest potoczna i nie ma związku z piciem piwa. Tzn. występuje również u mężczyzn popijających złoty trunek, ale nie jest to warunek konieczny do jego wystąpienia.

Brzuch piwny jest efektem spowolnienia metabolizmu, zmiany trybu życia na siedzący oraz nieprawidłowości w odżywianiu. To przypadłość charakterystyczna dla mężczyzn w okresie andropauzy (po 50. roku życia).

Jak pozbyć się brzucha piwnego?

Pierwszą myślą jest „trening brzucha”. Ci nieco bardziej zmotywowani sięgają po tzw. brzuszki, skłony czy unosy nóg. To jednak nie jest najskuteczniejsze rozwiązanie. Wszak, ćwiczenia tego typu są świetne na wzmocnienie mięśni, a nie redukcję tkanki tłuszczowej.

Zdecydowanie efektywniejszym rozwiązaniem jest trening ogólnorozwojowy, tj – taki, który dotyczy całego ciała. Owszem, można uskuteczniać dodatkowe ćwiczenia na brzuch, ale podstawę zawsze powinny stanowić ćwiczenia wielostawowe.

Aeroby, aeroby i jeszcze raz aeroby

Ćwiczenia o charakterze aerobicznym (tlenowym) to najlepsza forma ćwiczeń na redukcję tkanki tłuszczowej z okolicy brzucha. Pozwoli Ci to na szybką i efektywną redukcję zbędnych kilogramów także z innych miejsc na Twoim ciele.

Aeroby to ćwiczenia ogólnorozwojowe, które wykonywane są z intensywnością równą 60-80% tętna maksymalnego. Ich czas trwania nie może być jednak krótszy niż około 40 minut (proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi po kilkunastu – kilkudziesięciu minutach).

Pamiętaj – proces spalania zachodzi powoli, dlatego musisz się uzbroić w cierpliwość. Nie spodziewaj się, że uda Ci się zrzucić brzuch w ciągu kilku tygodni. Fizjologia nie pozwala na takie efekty.

Suplementacja na brzuch piwny? Poznaj zieloną herbatę!
Odchudzanie to proces na który składa się wiele czynników. Między innymi: dieta, trening oraz suplementacji. Dzisiaj, pragniemy przedstawić ostatni z elementów, a konkretniej – zieloną herbatę, czyli mocno niedoceniany suplement na odchudzanie.

Zielona herbata traktowana jest po prostu jako produkt spożywczy. Jej właściwości definiowane są jako „pozytywne” skutki uboczne. Zaliczamy do nich między innymi:

  • Poprawę pracy układu trawiennego (przyśpieszenie metabolizmu)
  • Poprawę pracy układu krążeniowego
  • Działanie pobudzające (z powodzeniem może stanowić alternatywę dla kawy)
  • Działanie łagodzące (do stosowania na rany, zapalenie spojówek itp.)

Zielona herbata to efektywny, choć niedoceniany suplement diety. Być może wynika to z faktu, iż nie jest zbyt szeroko reklamowany. Trudno bowiem przypomnieć sobie jakąkolwiek reklamę zielonej herbaty lub jej właściwości.

Efektywność zielonej herbaty, czyli czy zielona herbata jest naprawdę skuteczna?

Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że efektywność każdego suplementu diety warunkowana jest w dużej mierze przez dietę oraz formę podejmowanej aktywności fizycznej. Jeśli chcesz, by efekty były dostatecznie imponujące musisz zadbać także o te elementy.

Stosując zielona herbatę, można spotęgować efekty diety i treningu o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. To wynik, który osiągnąć można przy innych suplementach. Jest jednak jedna, podstawowa różnica – koszty zielonej herbaty są znacznie mniejsze. Za jednomiesięczny zapas suszu ziołowej z zielonej herbaty zapłacimy kilka złotych. Inne suplementy diet są znacznie droższe – kosztują od kilkunastu do nawet kilkuset złotych.

Oczywiście, tak jak wspomnieliśmy powyżej – kluczem do sukcesu nie jest sama suplementacja. Niezwykle istotnym jest również to, aby realizować treningi aerobowe. Łącząc oba procesy (trening i suplementację) możemy osiągnąć naprawdę wyborne rezultaty.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *